Puebla/Oaxaca - Reisverslag uit Mexico-stad, Mexico van JaapJan Ritsema - WaarBenJij.nu Puebla/Oaxaca - Reisverslag uit Mexico-stad, Mexico van JaapJan Ritsema - WaarBenJij.nu

Puebla/Oaxaca

Door: JJ en Lou

Blijf op de hoogte en volg JaapJan

26 Oktober 2006 | Mexico, Mexico-stad

Dinsdagmorgen 25 oktober verlaten we MC per metro (4 Pesos voor ons tweetjes = € 0,24) en 1e klas bus naar Puebla, een gemoedelijk stadje (1,9 miljoen inwoners) 2 uurtjes ten oosten van MC. De reis en het vinden van ons hostel gaat (lang leve de Lonely Planet!) van een leien dakje. Nog voor de lunch zijn we alweer gesetteld in hostal `Santa Domingo`. Een autenthieke kamer (zie foto) met een dito patio maken dit een goeie keus.
Puebla blijkt inderdaad een stuk minder hectisch dan MC en in onze beleving ook heel wat aangenamer. De kleine (winkel)straatjes en de bonte kleuren maken het tot een gezellig stadje. En niet onbelangrijk voor de msag- en darmstreek: het eten smaakt een heel stuk beter (de specialiteit van MC leek nog het meest op een dikke laag brinta met een rol andijvie eronder. De mexicaanse tapa`s die we in het muziekcafé in Puebla aten waren uit de kunst.

Woensdag 26 oktober (8.00 uur). Na een prima ontbijtje stomen we per bus door
naar Oaxaca. Na een trip van 4 en een half uur brengt de taxi ons rappido naar ons nieuwe onderkomen `hotel Las Golondrinas`.
Bekijk zelf de foto`s, dan begrijp je waarom we niets te klagen hebben. Prachtige Cabana aan een groene patio.
We hebben net een korte tour door de stad gemaakt. De blokkades waarvoor we in MC gewaarschuwd werden (tamelijk heftige acties tussen leraren en overheid) treffen we aan, maar overdag niet iets om je druk over te maken (de `Zocolo`= centrale plein is bezet door een paar honderd bivakerende gezinnen). Kwestie van `s avonds uit de buurt blijven. We gaan dan nu ook een lekker hapje eten om de hoek.

Morgen komt het eerste tempelcomplex aan bod en hebben we voor `s avonds al een reservering gemaakt voor een lokale dans- en muziekvoorstelling incluis eten.
Volgens planning trekken we vrijdag door naar de zuidkust t.w. Puerto Escondido.
Een dagje strand voordat we de bergen intrekken.

Hasta luego Lou en JJ

• 26 Oktober 2006 - 06:16

Christa:

Nou, dat klinkt allemaal niet verkeerd zeg! Lekker genieten! Veel plezier de komende dagen en relax!
    liefs en kus

• 26 Oktober 2006 - 07:51

Rian:

Ha Loura en JaapJan,
    Denk vooral ook aan dat t-shirt voor Piet he, hahaha. JaapJan, je kunt denk ik het beste zoeken naar een pyama ;-)) Veel plezier daar.

• 26 Oktober 2006 - 08:27

Marcel:

Klinkt allemaal weer erg aanlokkelijk. De foto van JJ op bed doet me een beetje denken aan de laatste uren van Jim Morisson :-)
    Je kan wel zien dat je niet in Middelburg zit. Onze gemeente zou die kleur blauw op een gevel nooit tolereren!

• 26 Oktober 2006 - 09:00

Saskia:

Wat zit mijn neef strak in het vel!

• 27 Oktober 2006 - 12:51

Arjen:

Goeie 'smorgens! Advies voor vandaag... goed insmeren, plezier aan het strand. Leuk verslag!

• 27 Oktober 2006 - 16:27

Hans:

He Japie en Lou,

Omstreeks dit tijdstip zeker met 2 giga bier en eten op het strand?
    Gisteravond heb je wat gemist JJ (of misschien ook wel niet). Night of the Proms was warm, nat en toppie. Ik had een goed stand-in; Dick en die lust ook wel een biertje.

Veel sukses of sterkte morgen in de bergen

• 27 Oktober 2006 - 17:44

Mam:

Prachtige fotos, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik die foto met die bloemen heel wat mooier vind dan die met die enge vent in bed. Liefs mam

• 04 November 2006 - 16:55

Niels:

Hee Jaap, is deze foto van voor of nadat jij je burrito in de oven had gestopt? ;)