Arriva a Mexico! - Reisverslag uit Mexico-stad, Mexico van JaapJan Ritsema - WaarBenJij.nu Arriva a Mexico! - Reisverslag uit Mexico-stad, Mexico van JaapJan Ritsema - WaarBenJij.nu

Arriva a Mexico!

Door: JJ en Lou

Blijf op de hoogte en volg JaapJan

23 Oktober 2006 | Mexico, Mexico-stad

Ola,

Na een vlucht van ruim 11 uur - neem vooral een Aziatische maatschappij ipv KLM !- zitten we nu op het dakterras in hartje Mexico City (goeie tip Fritz en Hanneke!) te ontbijten. Voor ons 9.00 uur, voor jullie een is het al 16.00 uur 's middags.
Bij aankomst gisteren (17.00 uur) was het 22 graden en nog licht en zoals voorspeld een chaotische wereldstad. Met onze privé 'Nicky Lauda' dwars door de mierenhoop heen gescheurd naar ons hostel, waar we wonder boven wonder heelhuids aankomen.
Om te zeggen dat de gevel van hostel Moneda uitnodigt mwa, maar binnen valt het alleszins mee. In ieder geval een eigen badkamer en da's wel erg lekker om even bij te komen.
De luidruchtige (hoofdstedelijke) Mexicanen zijn even wennen. Toch nog een paar uurtjes geslapen, of zou het toch de jetleg zijn?
Vandaag zijn de plannen om rustig op te starten met een wandelroute door het historische centrum en het stadspark door te struinen (incl. antropologisch museum).

Met een Corona voor een eurootje zal het vanavond ook wel goed komen waarschijnlijk.
Genoeg voor dag 1, een volgend bericht volgt ergens vanuit Puebla of Oaxaca (over een dag of 2) van waaruit we steeds oostelijker reizen.
Heel erg leuk om jullie reacties te lezen, dus blijf dat vooral doen!
Voor nu groetjes vanuit Mexico City.

Loura en JaapJan

• 23 Oktober 2006 - 15:07

Marcel:

Dit geeft toch wel het idee dat ik er live bij ben! Ben benieuwd hoe lang jullie dit vol kunnen houden, oftewel: hebben ze in de bush daar ook internet.

gaef uutzicht!

• 23 Oktober 2006 - 17:33

Steven:

wouw ome jaap, allemaal wattel tolles (= water torens) by the way, televisietoren is: visiewatteltollen.
    kussie Steef

• 23 Oktober 2006 - 17:47

Addy:

Hé JaapJan op die ene foto is het net of ik je toch weer op kantoor zie zitten. Tweede foto mooi uitzicht, maar een paar uur geslapen ? Je had toch nieuwe oordoppen gekocht,zeker vergeten in te doen. Have fun.

• 23 Oktober 2006 - 19:27

Anja:

Leuk om jullie tijdens je vakantie te volgen!! Hebben ze daar ook korfbalclubs??

• 23 Oktober 2006 - 20:52

Saskia:

Hoi JJ en L,
    Hele fijne tijd toegewenst in Mexico! Ik volg jullie elke dag. Geniet ervan samen!

• 23 Oktober 2006 - 21:18

Willeke:

Hoi!
    Leuk zeg deze site! Geniet maar lekker van jullie reis! Ook van het weer, hier regent het keihard!
    Groetjes, Willeke

• 24 Oktober 2006 - 06:52

Marit:

Hey Lou en Jaap...

Klinkt goed allemaal! Geniet er lkkr van, dat hebben jullie verdiend ;-)

Dikke kus

Je swes

• 24 Oktober 2006 - 15:06

Marcel:

zeg jj, dit wil ik je toch even meegeven: Je indoctrinatie heeft gewerkt!

• 24 Oktober 2006 - 16:21

Ties:

Hoi Lou en J.J.,
    Goede berichten! Ben erg jaloers....geniet ervan! Tot snel!

• 24 Oktober 2006 - 17:10

Pama:

Lieve Jaap en Lou, bedankt voor je smsje, fijn dat alles goed gaat, geniet er lekker van samen, liefs pama

• 25 Oktober 2006 - 16:02

Arjen:

Hela, mmmm koelkastje vol... en de oostkerk hebben ze daar ook zie ik! Moet nog ff wat kwijt Fey-Ajax 0-4! Plezierige trip verder.

• 25 Oktober 2006 - 21:52

Akke: