San Christobal - Reisverslag uit Mexico-stad, Mexico van JaapJan Ritsema - WaarBenJij.nu San Christobal - Reisverslag uit Mexico-stad, Mexico van JaapJan Ritsema - WaarBenJij.nu

San Christobal

Door: JJ en Lou

Blijf op de hoogte en volg JaapJan

02 November 2006 | Mexico, Mexico-stad

Hola,

Op woendagmiddag (as we speak) vertoeven we hier alweer ruim 2 dagen. Mooi op tijd stonden we aan het vertrek want we hadden het uurtje extra door de wintertijd lichtelijk over het hoofd gezien. Nouja beter te vroeg dan te laat...
Met de nachtbus arrivereerden we na 12 uurtjes in San Christobal. Een lekkker relaxed stadje in de bergen (2100 m).
Het eerste nachtje hostel 'Posada Mexico' doen we voor het eerst in een kamer zonder privé badkamer, maar dat valt alleszins mee. Het is wel een tuinhuisje helemaal aan het eind van de gezellige binnentuin. Zonder de gordijnen sta je letterlijk in de etalage, maar goed tis maar voor 1 nachtje, dan verkassen we naar de luxe van een kamer incluis onze eigen douche. Errug lekker toch wel!
Op dag 1 hebben we de gebruikelijke verkenningstocht gemaakt. Dag 2 hebben maar weer eens gebombardeerd tot reisdag en bezoeken we Palenque (Maya-site) en de watervallen van Aqua Azul en Misol Ha. Een vermoeiend dagje (op om 6.15 en terug in het hostel om 22.00 uur), maar indrukwekkend ook weer.
Vandaag leek het ons tijd voor een echt actief dagje, dus hebben we de spieren getest op een mountainbiketocht o.a. naar een van Mayadorpen (Tzotzil) in de bergen.
Bepaald geen Schouwen! Tjonge, prachtig wel. Op 'Dia de Muertos' (Allerzielen), welke vooral in de bergdorpen traditioneel gevierd wordt, werden we door een prima gids naar de begraafplaats van Romerilla gebracht. De begraafplaast ligt op een berg en was totaal bezaaid met herdenkende/feestvierende dorpelingen. Een heel byzondere ervaring. De rest van de tocht was vooral prachtig, maar wel zwaar klimmen geblazen.
Het organiserende koppel (Mexicaans/Zwitsers) is een absolute aanrader, al was het maar dat we ook nog voor een Cerveza werden geinviteerd in hun tuin samen met Steven en Marieke, het Nederlandse stel waarmee we de tocht hebben gemaakt en waarmee we straks een hapje gaan eten.
Morgen door naar Guatemala, mits de uitbreiding van de blokkades (echt waar!) dat toelaat. We hopen morgen in ieder geval in Jaibalito te bereiken aan het meer van Atitlan.

Salutos

• 01 November 2006 - 23:35

Ine:

Hahaha, jullie hadden duidelijk een betere woensdag dan ik.... maar jah, dáár is het vakantie voor!
    GENIETUH!!!
    Groetjes.

• 02 November 2006 - 07:04

Atze:

Overal waar jullie komen zijn blokkades, ligt het wel aan de verkiezingen??

• 02 November 2006 - 08:47

Arno:

Tijdens het lezen van al jullie berichtjes begon ik me al een beetje zorgen te maken.... In het laatste berichtje kwam ik eindelijk het woord Cerveza tegen... gelukkig, mijn bezorgdheid was dus volledig overbodig. Veel plezier nog!!

• 02 November 2006 - 11:09

Marius:

San Christobal de las Casas, daar ben ik 2 jaar geleden ook nog geweest, best wel een leuk stadje. Ook Palenque (indrukwekkend) en Aqua Azul heb ik toen indertijd bezocht.
    Mijn vakantie zit er nu bijna op (zaterdag hoop ik weer in het zeeuwse te zijn). De bierprijzen (hier bia) zullen daar weer een stuk hoger liggen dan in Vietnam.
    Nogmaals een fijne verjaardag vrijdag!!!

• 02 November 2006 - 14:29

Tant:

Allereerst gefeliciteerd met je verjaardag morgen JaapJan; en nog vele hè!
    Ik hoop dat jullie het hebben gered naar Guatemala! En Loura, waar jij allemaal niet aan denkt tijdens de vakantie! Ik kan in ieder geval de 18e. Groeten!

• 02 November 2006 - 19:58

Je Tante Lily:

Zo J-J & Lou Dat is nog eens even leuk meereizen leuk reisverslag vanavond geen oliebollen maar morgen een hele fijne verjaardag Ome Pieter & tante Lily xxxx

• 02 November 2006 - 20:49

Christa:

Jaap: gefeliciteerd met je verjaardag! hopelijk te vieren zonder blokkades!
    Dit klinkt allemaal alweer een stuk 'relaxter'.
    x

• 03 November 2006 - 08:38

Talitha:

hey broer gefeliciteerd!
    super leuk om zo jullie reis meete lezen, vooral doorgaan!
    kus Tal

kussie van steefje

• 03 November 2006 - 08:55

Maans:

dag lieve alletwee,
    fijn jullie verslagen zo mee te kunnen lezen. Japie van harte gefeliciteerd en nog vle jeren in gezondheid! Wij proosten hier vanavond op jullie. xxxx

• 03 November 2006 - 09:05

Hans & Dianne:

Hello friends. Ik zal het kort houden.
    Wanneer komt er aan die spannende thriller een eind? Voor het slapen gaan, lees ik die spannende verhalen niet meer hoor. Heel leuk om jullie om deze wijze te volgen.
    3 november, wat is dat ook weer voor dag. Ik zit even te tellen, je weet wel zeker wel waarom Japie. In de 'oude setting' zou het volgens mij het '120 feestje' zijn, toch?. Hou je daar nu een feestje met die M-caantjes? Dit jaar maar een keer overslaan, anders wordt het zo eentonig. Volgend jaar dan maar weer. Jaap, van harte met je verjaardag en natuurlijk ook voor Lou.
    Groetjes en proost.

• 03 November 2006 - 11:01

Anja:

Gefeliciteerd met je verjaardag, JJ!
    Jammer dat ik nog niet ben uitgenodigd voor een feestje. Ik zou graag even langskomen om je te feliciteren...

• 03 November 2006 - 13:29

Saskia En Jeroen,:

Hoi Jaapie,

Van harte gefeliciteerd met je verjaardag!

• 03 November 2006 - 13:31

Fleur En Annemiek:

Hoi Neef JaapJan,
    Van harte en hele dikke kussen van je vriendinnen. Kom je snel weer voorlezen.

• 03 November 2006 - 18:46

Arjen:

JaapJan, van harte! Plezierige verjaardag daar in het verre. Groetjes.

• 03 November 2006 - 20:44

Jan & Erna:

Hey JJ
    Van harte gefeliciteerd met je verjaardag!

• 04 November 2006 - 10:15

Pigabo:

Heu JJ en Lou. Proficiat met je birthday. Nog vele jaren en vele feestjes. Geslaagde mnedewerkersavond gehad. Pfffffft.

Groetjes

• 04 November 2006 - 16:53

Niels En San:

Japie: van harte proficiat!