AMED - Reisverslag uit Amed, Indonesië van JaapJan Ritsema - WaarBenJij.nu AMED - Reisverslag uit Amed, Indonesië van JaapJan Ritsema - WaarBenJij.nu

AMED

Door: JJ en Lou

Blijf op de hoogte en volg JaapJan

16 November 2008 | Indonesië, Amed

VRIJDAG 14 NOVEMBER
Backpack op tot eind van de steeg en dan voor 2 1/2 uur auto richting Oostkust. 'Kembali Beach Bungalows' was ons beoogde logies en daar liggen we nu nagenoeg alleen op de wereld aan het zwembad (4 m van zee).
Amed heeft geen centrum, maar is een aaneenschakeling van kleine woon-/recreatiegemeenschapjes tussen zee en bergen in. Het is hier goed blommig, dus af en toe een duik in het zwembad is zeer welkom. Aan het eind van een luiermiddagje ontdekken we de omgeving, die zich kernachtig laat samenvatten: kleinschalig en rustig. Eén lange doorgangsweg (10km) met de focus op duiken/snorkelen. Een paar knusse eettentjes en dan houdt het wel op. Heerlijk om even bij te tanken. Snorkelend bijvoorbeeld. Dat gaat hier prima de luxe. We flipperen vanaf onze bungalow zo het water in en zwemmen binnen 5 meter naar het rif/koraal.
Aan de overkant van de straat hebben we de movie-dinner optie gelicht. Heerlijke spicy prawnsticks verorberd onder de bloederige taferelen van 'Kingdom of Heaven'.

ZATERDAG 15 NOVEMBER
Je kan wel merken dat er een Hollander aan het roer staat. In alle comfort geslapen. De bungalows zijn echt af. Voor de witte stranden moeten we (vanaf morgen) in Legian/Kuta zijn, maar voor de rest een toplocatie dit 'Kembali Beach Bungalows', dat alleen maar kan groeien het komende jaar, omdat de aangeplante tuin nog tot volle bloei moet komen in/na dit regenseizoen.
Een korte wandel- en een paar snorkelinspanningen daargelaten lukt het ons aardig het aantal niet-vakantie gerelateerde zaken tot een minimum te beperken: Lou flippert er lustig op los, ik breek m'n hersens over een 5-sterren Sudoku aan het zwembad ...

ZONDAG 16 NOVEMBER
11.00 uur - De laatste verkassing naar legian (West Bali) is een feit. Om 14.00 uur hebben we onze intrek genomen in hotel 'Kumbala Pantai'. Net de was gedropt bij de 'laundry' en nu aan de update van 'Ariba' in een internetcafé.
Legian vormt samen met Kuta het befaamde/beruchte toeristenoord. Hier vonden in 2002 de (bom)aanslagen plaats. Even wat anders dan Amed. Drukte al om. Maar wel geinig om hier de laatste dagen te vertoeven (op de witte stranden).

Woensdag volgt nog een laatste update en daarna hopen we jullie weer in Holland te spreken/zien.

• 16 November 2008 - 11:17

Ar:

HA! Doen ze dat nog steeds: movie-dinner-opties?! Goed hoor!

Geniet de laatste paar dagen in de rim-ram van Kuta!

Lfs,
    Ar

• 16 November 2008 - 19:22

Hans:

Zo te lezen genieten jullie weer volop. Ik begrijp wel dat jullie aan een (Hollands) feestje toe zijn. Oudejaarsavond dit jaar inderdaad in De Meylaan. Uitnodiging volgt nog. Nog een paar fijne dagen en een goeie reis terug.

Groetjes,
    Dianne, Hans, Denvy & AvdP.