YOGYAKARTA (vervolg) - Reisverslag uit Yogyakarta, Indonesië van JaapJan Ritsema - WaarBenJij.nu YOGYAKARTA (vervolg) - Reisverslag uit Yogyakarta, Indonesië van JaapJan Ritsema - WaarBenJij.nu

YOGYAKARTA (vervolg)

Door: JJ en Lou

Blijf op de hoogte en volg JaapJan

04 November 2008 | Indonesië, Yogyakarta

MAANDAG 3 NOVEMBER
Hieperdepiep! ... dat ben ik ... (-;
Elk jaar denk ik weer: magistrale zet je verjaardag op buitenlandse vakantie ' vieren'. Ruim een week zijn we hier, een moment om de volgende 3 weken globaal in te plannen d.w.z. een aanpassing van de route zoals we die vooraf bedacht hadden. Op advies van de Zwitserse gastvrouw (niet meer dan een industriestad) laten we Surabaya links liggen. Levert ons 'tijdwinst' op in Yogyakarta, het culturele hoogtepunt van Java. Solo, een uurtje rijden van Yogya schrappen we (om die reden) ook. Volgende stop zal zijn in Oost-Java: Via een nachtje Bromo national parc halen we in 1 lange ruk door naar Bali. Het idee daar is: Lovina-Ubud-Amed-Legian-Denpasar.

Maar eerst worden we om 12.00 uur opgepikt voor een 6 uur durende transfer naar Wonosobo. Een overnachtingsoord zonder veel elan, puur gebruikt als vertrekpunt naar het Dieng Plateau. Deze hoogvlakte (2100m) herbergde ooit 400 Hindoestaanse tempels uit de 8e eeuw. Uit diezelfde periode dateert de Borobudur, hét Boedistische relikwie dat we en route naar Yogyakarta bezoeken. Een enerverend dagje zoals het er naar uit ziet.

(De volgende dag)
Dieng Plateau was vooral spectaculair gesitueerd in de bergen. Borobudur was indrukwekkend. We hadden (weer) het geluk dat we nagenoeg de enige toeristen waren.
Inmiddels aanbeland bij ons Guesthouse in Yogya nemen we het er hier een paar dagen van.
Jullie horen weer van ons ...

Gegroet JaapJan en Loura

• 05 November 2008 - 12:30

Ta:

Jaap, gefeliciteerd jongen! ik ben natuurlijk weer een aantal dagen te laat, maar het gaat om het idee.....

Plezier daar! x