Sun and beach - Reisverslag uit Tulum, Mexico van JaapJan Ritsema - WaarBenJij.nu Sun and beach - Reisverslag uit Tulum, Mexico van JaapJan Ritsema - WaarBenJij.nu

Sun and beach

Door: JJ en Lou

Blijf op de hoogte en volg JaapJan

10 November 2006 | Mexico, Tulum

Hola,

Een laatste update van onze vakantiesite.
In het vorige verslag kondigden we de beklimming van de nog actieve Pacaya aan. Dat was weer een belevenis op zich. Tot een meter of 4 naderden we de lavastromen. Tis alsof je over een megabarbecue loopt en je zelf de speklap bent zeg maar. Beklimmen wil zeggen dat je moet klauteren over een verharde lavastroom (van 6 maanden geleden) die opgedroogd is tot zwart maanlandschap. Dat valt in het donker niet mee kunnen we zeggen. Maar wel indrukwekkend.
De volgende ochtend zijn we na een keurige vlucht vanuit Guatemala City geland in Flores. Toch vooral om Tikal te bezoeken, want verder blijkt het dorpje weinig om het lijf te hebben. Tikal daarentegen was prachtig. We moesten wel weer schrikbarend vroeg uit de veren (4.40 uur), maar ook dat levert na 3 dagen weer een geregeld ritme op zullen we maar zeggen.
Verreweg de mooiste site die we bezocht hebben deze vakantie, vooral door de ligging middenin de jungle.
De drukkende warmte konden we gelukkig wegzwemmen in het bad(je) dat bij ons hotel
hoorde. ´s Avonds een hapje eten en dan lekker vroeg er weer in zou je dan denken... Niet natuurlijk als je het ´echtpaar Seventy Seven´ in levende lijve tegenkomt. Echt waar! Lopen we door Flores terug naar het hotel, zitten daar ineens Bob en Joyce aan een tafeltje. Tja, wat dan anders te doen dan een kroegje op te zoeken voor een grondige evaluatie. Gesellie hoor.

Terug naar Mexico bussen gaat via Belize. Dat houdt in: Dubbele grensposten en dus tot 2 keer toe de bus uit en de formulierenstroom invullen, de bus weer in en gaan maar weer. Of we toch maar even 30 US-dollars willen neerleggen voor 8 uurtjes doortocht Belize por favor. Ach ja natuurlijk ...
Vanaf de Mexicaabse grens (Chetumal) besluiten we de reisdag ten volle te benutten en door te tuffen naar de stranden van Tulum aan de Caribische zee. In het donker (19.30 uur) checken we in en pas vanochtend krijgen we door waar we zijn beland. Direct aan het parelwitte strand
staat onze cabana. 1 keer flink struikelen als je buiten stapt en je ligt in zee.
Geloof het of niet, we blijven hier 4 nachten liggen. Barretje en restaurant binnen knikafstand, dus we redden ons wel tot maandag.
Dinsdag in de loop van de avond zijn we weer te bewonderen in Hollanda. Tot dan.

Salutos Lou en JJ

• 10 November 2006 - 07:01

Atze:

gezien eerdere foto kan dat van die speklap wel kloppen......

• 10 November 2006 - 07:53

Akke:

bak ze niet te bruin, nu en dan keren helpt. Fijn weer wat van jullie te horen, geniet ze nog de laatste dagen van je vakantie! maans xxx

• 10 November 2006 - 08:44

Niels:

He Japie en Lou. Klinkt allemaal erg lekkur hoor!!! Hadden ze jullie ook verteld dat die lava dampen vrij giftig kunnen zijn?! Ik ben erg benieuwd naar de foto's... Maak er nog wat van, oprollen die burrito en in de oven ermee denk ik dan maar! Groetjes en tot binnenkort,
    Niels & Sandra

• 10 November 2006 - 09:27

Rian:

Hoe bestaat het dat je dan inderdaad altijd weer een bekende tegen moet komen he; hoe ver je ook gaat. Hahaha... Tot over een klein weekje! Enne, heeft Piet al een pyama :-)...

• 10 November 2006 - 10:02

Addy:

Hoi JJ
    Nou je kan dat leuk beschrijven de beklimming van de nog actieve Pacaya. Maar wat maken jullie een schitterende reis. Je 37e verjaardag vergeet je nooit meer,wel laat maar nog van harte gefeliciteerd. Genieten jullie nog maar lekker aan het parelwitte strand, ik zie het zo voor me met in mijn achterhoofd de gedachte 29 december lig ik ook op zo'n strand. Goeie vlucht terug naar Nederland.
    Groetjes
    Addy

• 10 November 2006 - 11:56

Ine:

Nou, héérlijk toch.... nu heel veel knikken dan en niet tot weinig schudden, tenzij....
    Gaaf verslag weer! Goeie terugreis en c.u. JJ!

• 10 November 2006 - 18:15

Eef:

Leuk om weer iets te lezen van jullie vakantie avonturen!! Bijzonder hoor, een actieve vulkaan beklimmen! Tja waarom ze dat soort dingen altijd halverwege de nacht plannen is me ook een raadsel. Maar het zal vast de moeite van het vroege opstaan waard geweest zijn!
    Heel veel plezier de laatste dagen, lekker nog even uitrusten!
    groetjes
    eef en Wim

• 10 November 2006 - 20:27

Hans:

Tssssjakkaaaa. JJ en Lou Ratelband in eigen persoon letterlijk 'op hete kolen' in Meggico. 't moe nie gekker worre. Of gaan we op ons toekomstig feestje ook over hete kolen lopen? Lijkt me wel cool ... , eh heet.
    Wat zijn jullie schijterds zeg; konden je echt niet dichterbij komen?
    Allemaal gekheid, leuk om weer iets van jullie te vernemen, de afgelopen dagen waren maar saai. Geniet ze de laatste dagen op het strand (en het terras/balkon). Wel om het kwartiertje draaien en veel smeren (met name de keel). Goeie reis terug en tot volgende week!!
    Enne nog bedankt voor jullie leuke kaart.

• 11 November 2006 - 17:38

Rolf:

Hoihoi!
    Klinkt goed zeg, nog effe nabakken op een wit strandje!! :) Geniet er nog effe lekker van en pas op voor hongerige krabbetjes,
    Rolf

• 11 November 2006 - 20:07

Rma:

Klinkt goed, dat sudderen (zowel op de vulkaan als aan het strand)! En goed om jullie straks weer terug in Nederland te hebben, want dan kunnen jullie mooi op zondag de 26e een verjaarsborrel meepakken! Sieraden knutselen wordt trouwens januari ...

• 13 November 2006 - 08:52

Marcel:

Jullie lezen dit waarschijnlijk pas als je thuis bent, maar toch... Volgens mij hebben jullie een leuke vakantie gehad. Veel beleefd en zo.

JJ, Seolto heeft gespeeld zaterdag. Verder zeg ik er maar niets over.

Tot gauw!

• 13 November 2006 - 13:33

Suzanne:

Die laatste paar dagen klinken als zwaar afzien....Goede terugreis, hier is het gelukkig ook lekker zomers.
    groetjes Suzanne

• 14 November 2006 - 11:45

Jan & Erna:

JJ en Lou welkom terug op nederlandse bodem.