Trinidad - Reisverslag uit Trinidad, Cuba van JaapJan Ritsema - WaarBenJij.nu Trinidad - Reisverslag uit Trinidad, Cuba van JaapJan Ritsema - WaarBenJij.nu

Trinidad

Door: JJ en Lou

Blijf op de hoogte en volg JaapJan

27 Oktober 2010 | Cuba, Trinidad

Zondag 24 oktober
Niet verbazingwekkend maar een poging tot proces verbaal bij de policia strandt na een uurtje. Dan maar inzetten op onze betrouwbaarste ´Schinkelgezichten´. Na anderhalf uur bussen we Trinidad binnen. Opgewacht door Nancy laden we de bagpacks in de fourwheel drive richting casa. ¨Mondiaal¨ lijkt een rekbaar begrip. Over de kinderkopjes schudden we het centrum van het door Unesco beschermde Trinidad door. Een prachtig doch stil koloniaal stadje, met een autovrij deel waar onze casa staat.

Maandag 25 oktober
Na een moegeslenterde zondagmiddag de avondhap onder een tropische bui en als toetje een geanimeerd gesprek met een Vlaamse journaliste, al jaren werkzaam in Cuba en daardoor nog meer doorgroefd aanhangster van het socialisme (en dat ook met enthousiasme predikt), blijkt Trinidad op maandagochtend een stuk levendiger.
Na een baseball rijk ontbijt (interncontinentaal in China) met Nederland in de groep van Cuba missen we geen zonnestraaltje. Dus zitten we op klokslag negenuur op fietsen van de buurman (voorzien van alle elementaire onderdelen) op weg naar Playa Ancon 12 kilometer verderop. Via de kuststrook glooien we naar het populaire strand ten zuiden van Trinidad. Vroeg of laat sta je dan loor het dilemma: catamarannen, snorkelen of toch maar gewoon met een boek op je ligbed liggen en aan je kokosnoot met rum lurken… 24 kilometer in de benen een een tamelijke teint rijker spoelen we snel schoon onder de douche (tot un toe niets tegenvallend) en ploffen we neer in de schommelstoelen bij de casa. Na een muy bien diner toch nog maar even de live muziek opgezocht bij de Casa de la Musica. Het plein is 1 grote trap waar je op neerploft en in no time een Cristal uitgeserveerd krijgt.

Dinsdag 26 oktober
Wordt vervolgd...

• 28 Oktober 2010 - 05:24

Rian:

Ha JJ,
    Weet je zeker dat je je gsm wel kwijt bent geraakt in Cuba? Kan 't niet zijn dat hij nog steeds in dat caféetje in Volendam ligt? Of in de kamer in het Roompothuisje? Of in Tilburg bij de pizzaboer? Of in de taxi naar Berkel-Enschot? Of.... of.... kortom.... ik snap die politie ;-). 'k Zou ook geen procesverbaal meer opmaken, hahaha! :-P

Veel plezier verdersss

• 28 Oktober 2010 - 16:46

Talitha:

klinkt allemaal weer goed!
    geniet van alle moois en lekkers.
    ik heb nog wel een mobiel voor je hoor!!
    hoef je niet zuing op te zijn ;)

• 30 Oktober 2010 - 18:08

Marius & Ingird:

Wij zijn weer veilig thuis en een hele belevenis achter de rug.
    Lees niks over hardloop-avonturen... Zelf 2x klein stukje gelopen, maar viel inderdaad niet mee met die hitte.