Aftellen - Reisverslag uit Copacabana, Bolivia van JaapJan Ritsema - WaarBenJij.nu Aftellen - Reisverslag uit Copacabana, Bolivia van JaapJan Ritsema - WaarBenJij.nu

Aftellen

Door: JJ en Lou

Blijf op de hoogte en volg JaapJan

16 November 2007 | Bolivia, Copacabana

Net terug op vaste grond (Copacabana). Isla del Sol bleek vooral voor de fervente hiker een paradijsje. Er is nauwelijks een vlak stukje te vinden, dus voortdurend waren we of aan het klimmen of aan het dalen. We hebben het eiland van zuid tot noord wandelend verkend (poe poe) en terug toch maar een bootje genomen. Topconditie bij terugkomst van deze hoogtestage! (-:
Een enorme hoeveelheid primitieve hostels en eettentjes (ze restaurants noemen zou te ver gaan) in aanbouw en slechts een sumier aantal toeristen.
Gisteravond hebben we bijvoorbeeld in een "pizzeria" gegeten d.w.z. de pizza-oven stond midden in de zaak, wat maar goed was ook want het koelt goed af in de avonduren. Kaarsje op tafel want voor dat je het weet is de stroom op. Om 20.30 uur zijn we de laatste klanten die de toko verlaten en dat is het ook meteen de eindstreep voor elke activiteit op het eiland. Om 21.00 uur liggen we in ons bedje in hostel Inti Kala, dat zo ongeveer op het hoogtse punt van het eiland (4025m) lag. Elk zonnetje voelden we dus dubbelop.
Een relaxte ervaring, maar toch wel lekker dat we op het vaste land terug zijn.
Zodra we uitgetikt zijn duiken we hier de hangmat in om te rest van de middag te chillen. Gaat lukken!
Morgenochtend pikken we de bus naar La Paz terug, om ook daar nog een relaxt middagje te hebben. We sluiten af in het restant van hotel Rosario, waar we intussen als eregasten worden ontvangen. Zondag 7.00 uur (SBT) stijgen we op, om maandag 11.00 uur (SET) te landen op Schiphol.

Groetjes Loura en JJ

• 16 November 2007 - 21:13

Maar:

Lou en Jaap...geniet nog even van de laatste daagjes...en alvast een hele goeie reis maandag!!! CU on Monday :D...heb er zin in! Kus

• 17 November 2007 - 21:56

Saskia:

Een goede reis terug naar huis toegewenst!