Hanoi - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van JaapJan Ritsema - WaarBenJij.nu Hanoi - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van JaapJan Ritsema - WaarBenJij.nu

Hanoi

Blijf op de hoogte en volg JaapJan

16 Oktober 2012 | Vietnam, Hanoi

Voordat we het tweede (en laatste) nachtje Hanoi ingaan een korte eerste impressie.
Hanoi blijkt samengevat een groene stad (veel meren en parken), maar bovenal een gezellig smoggy verkeerschaos. Twee dagen laveren tussen de ontelbare brommers/scooters is wel voldoende vinden we met het vooruitzicht dat we morgen doorreizen naar Halong Bay.
Nog niet 100% verschoond van reisvermoeidheid zijn we op loopafstand van ons bed, in de Westlake area van ons keurige familiepension, wezen eten. Gisteren een snelle Vietnamese hap, vanavond een waar diner met uitzicht op het meer.

Morgenochtend dus met de bus naar Halong, alwaar we na een lunch voor 3 dagen het water opgaan (en moeilijk bereikbaar zullen zijn wss). Morgennacht slapen we op een boot, de nacht er na op het eiland Cat Ba. Daarna treinen we 's nachts naar Hue. Van daaruit berichten we verder op ariba@waarbenjij.nu.