Phu Quoc - Reisverslag uit Ðảo Phú Quốc, Vietnam van JaapJan Ritsema - WaarBenJij.nu Phu Quoc - Reisverslag uit Ðảo Phú Quốc, Vietnam van JaapJan Ritsema - WaarBenJij.nu

Phu Quoc

Blijf op de hoogte en volg JaapJan

01 November 2012 | Vietnam, Ðảo Phú Quốc

Tja, wat moet er over een bountyeiland als Phu Quoc geschreven worden zonder thuisblijvers de ogen uit te steken. Een lastige opgave!
Het strand bij en Mango Bay Resort zelf zien er uit als op een plaatje in de reisgidsen. Een beeld: Vanaf de veranda van onze bungalow, op 6 meter van het strand, kijken we rechts uit over de ligbedjes met parrasols. Uiteraard ontbreekt een terras met bar daar niet, anders is de afstand (zo'n 50 m links van de bungalow) naar het restaurant wel een erg grote inspanning. (-; De open-air badkamer van de bungalow spreekt tot de verbeelding. De service van het personeel, dat bijvoorbeeld elke avond de klamboe (+extra van) in gereedheid komt brengen, zou je bijna in verlegenheid brengen.
Te erg zeker als we nog een keer uitwijden over de kwaliteit van ontbijt/lunch/diner?! Afijn, zoiets dus ...

Mochten we het eiland per ATB willen verkennen dan kan dat, die zijn voor 100.00 dong (€4,00) per dag te huur achter ons (as we speak 4 meter achter onze ligbedden). Het valt nog te bezien of we ons gaan wagen aan de krachtsinspanning om 7km naar 'het centrum' te fietsen.
Live vanaf het strand brengen we de laatste (waarbenjij)vakantiegroet over. We veronderstellen dat de laatste 3 dagen geen nieuws zal brengen, dus dan maar: tot vrijdag 9 november in Sev.
Klinkt ook wel weer goed aan een kant. (-;

• 01 November 2012 - 09:25

Ine:

Hihi.... ik heb genoten van de reisverslagen, je schrijft zó levendig alsof ik er (een beetje dan) bij ben...
    Hopelijk zien we je tóch wat eerder dan 9 november bij BJZ; er wacht een pakje werk op je :-} haha
    'n Goede tijd nog, verveel je niet!! doeiiiiiii

• 03 November 2012 - 21:31

Willempie:

Hé ouwe,

Van harte met weer een jaartje erbij!!!
    Haal me nog steeds niet in hé!
    Plezierige verjaardag nog in spleetogenland en neem er nog ééntje (of twee!)

Groetjes, Wim.

P.s.: Nog een ideetje; leg vanaf nu ieder maand 20 euro opzij en we lopen op ons 50ste de marathon in New York (Als die dan wel doorgaat!), volgens mij is dat ook nog op een 3-11!
    Doe jij mee?!

Tags: Phu Quoc