Ho Chi Minh City (Saigon) - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van JaapJan Ritsema - WaarBenJij.nu Ho Chi Minh City (Saigon) - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van JaapJan Ritsema - WaarBenJij.nu

Ho Chi Minh City (Saigon)

Door: JJ

Blijf op de hoogte en volg JaapJan

25 Oktober 2012 | Vietnam, Ho Chi Minhstad

Donderdag 25 oktober - Stipt om 8:30 uur zijn we op pad naar het vliegveld van Danang, om ruim 30 minuten later in te checken. Precies 4 uur later oriënteren we ons vanuit Kingston hotel op Ho Chi Minh City.

Hoe grappig (en toevallig?) is het dat om de hoek café 77 zit. Een loempiaatje zal wel gaan, maar een bitterbal?? (-; Eerst de hectiek maar eens in. Met een missie: de goedkoopste aanbieder zien op te snorren van een (half)dagtripje naar de Cu Chi tunnels. Een ‘must’ als je de overblijfselen van de Vietnamoorlog wilt proeven.
Het is absoluut een megastad, maar het valt ons niet tegen qua (verkeers)chaos, concluderen we als we eind van de middag terug zijn in het hotel. De hoogbouw is wat het meeste opvalt. Maar toch, met bijvoorbeeld het park op 1 minuut loopafstand, er zijn ook rustige en groene stekjes te vinden in Saigon (zoals een deel van Ho Chi Min City nog steeds heet).

Met een klein ‘airco(utje)’ onder de leden maak ik even pas op de plaats terwijl Loura op de 12e de stad overziet terwijl ze op de loopband staat. Tja … Straks maar weer de lokale quisine aan een test onderwerpen. Voorwaar geen straf tot op heden. Gemakzucht viert hoogtij: de trip naar de Cu Chi tunnels hebben we in het hotel geboekt. Naar het schijnt mogen we er morgen zelf doorheen kruipen.

A tout a l’heure.